måndag 27 juni 2011

Strandväder!

Idag blev det äntligen sommar igen och jag överaskade barnen med en tur till vår strand efter förskolan, de blev så glada! Det var ganska kallt i vattnet och jag badade inte! Men det var skönt att strosa runt med fötterna och mysa på filten.
Frisörlek.

Nu är Ossian blöjfri! Trodde inte det skulle gå så lätt. Vi provade lite här hemma på helgerna och så men det gick väl sådär men så plötsligt kom han på det! När vi åkte till Värmland trodde jag han skulle glömma bort det helt för vi hade ju ingen potta med oss men redan första kvällen bajsade han på morfars toalett och sen har han besökt varje toalett vart vi än varit, utan problem! På bilresan hemåt till Knivsta fick han ju ändå blöja för i bilen kan man ju inte kissa... I Västerås skriker han om att få kissa, men jag säger lugnt att jag kan inte stanna (det är ju motorväg) men om han är så kissnödig så har han blöja. Han blir tyst en stund sen börjar han tjata om att få kissa i skogen så efter några km svänger jag av på en avfart, stannar och han kissar i skogen och sen likadant utanför Enköping... Inte en droppe i blöjan, fascinerande!
Idag gick han till förskolan utan blöja och döm om min förvåning när han hade samma shorts på när jag hämtade kl. 16 som i morse, ingen påse med blöta kläder på hyllan, så duktig liten kille! (Betyder det här att han är stor nu..?)

4 dagar kvar till semester... men vem räknar?

1 kommentar: