torsdag 9 april 2009

GLAD PÅSK!

Mina första Blåjeans! Tack Moster Madde! Sitter i mitt nya rum men det kanske syns dåligt på den här bilden, ska ta fler, Madde.
Försökte göra ett fint påskkort men det var inte lätt. Ossian vägrade titta på mig, ville bara krypa iväg eller slänga sig över påskriset. Eller som Alma kallar det "grsipåsket".

Picnic på Strandvägen. Först matade vi änderna och sen åt vi frukt, mycket härligt väder!
Nu blir jag helt förvirrad! På de tre åren vi bott i det här huset har det inte kommit en enda påskkärring, idag har det kommit 6 stycken! Idag? När vi var små gick vi ju på påskafton, men tydligen är det annorlunda här i Sigtuna. Vi var ju och handlade förut men jag köpte inte så mycket godis, hade inte ens en tanke på påskkärringar, så nu är det nästan slut... Alma vill absolut inte klä ut sig och gå och knacka dörr, så vi får ju inte tillbaka nåt godis heller :)
I tisdags var vi på 8-månaderskontroll, Ossian hade inte gått upp nåt i vikt direkt, vägde 8,2 kg. Men BVC-Maria tyckte ändå att vi kan avvänja honom med nattvällingen, äta ska han göra på dagen. Så igår kväll bestämde jag och Pasi att nu är det dags att han lär sig sova i sin säng om nätterna. Steg 1 är då att lära honom somna själv, inte i mitt knä eller brevid mig i sängen. Så han fick skrika. Det gick bra faktiskt, tog inte lång tid innan han somnade. Vi turades om att gå in ett par gånger och säga godnatt till honom, visade att vi fanns kvar och gick ut. Inatt när han vaknade fick han komma till mig i min säng men han fick ingen välling, jag gav honom vatten istället, inte populärt och det tog nån timme med gnäll och lite skrik innan han somnade om. Han är envis men jag är envisare! Nu precis la jag Ossian och han blir skitarg, gallskriker! Sen gick jag dit igen, försökte lägga om honom täcket men han bara sparkar. Så sen fick Pasi gå in, han bara sa godnatt, såg betämd ut och stoppa om honom och ungen vänder sig om och somnar! Bravo Pasi!
Nu har vi hittat ett annat hus i Alsike vi vill ha!! Inte visning förrän nästa helg men det har precis det som vi önskar, bastu, stor tomt, öppen spis, fyra sovrum och allrum. Pasi var på banken idag och fått lånelöfte så nu håller vi tummarna! Om ni blir nyfikna så kan ni titta på hemnet: Uppsala kommun - Knivsta - Spillkråkegatan 14.
Kul att Färjestad tog guld igår! Synd att jag missade det, jag somnade som vanligt i soffan, gjort det varje kväll denna veckan. Imorse la jag mig när Alma var på förskolan, sov fran 8.30-10, skönt. Nu ska jag lägga Alma, hon är aptrött!
Många kramar!


2 kommentarer:

  1. GLAD PÅSK! Skönt att det går bra med Ossian och sovandet. Här går det också bäst om Henke går in när det är gråt om kvällarna, men jag tror att de förknippar mamma med närhet och sovandet i vår säng det kan ju vara därför. Alva sover varannan natt i sin säng till morgonen och varannan kommer hon till oss... det är så jobbigt att ta striden när man är så himla trött typ kl 3.00. vad fina jeans som Ossian har fått! Ha det så gott nu i påsk! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Nu vill vi ha lite uppdatering :) KRAM

    SvaraRadera