söndag 26 april 2009

Spännande dagar!

Det blev några dramatiska dagar för oss i slutet av veckan när säljarna till det hus vi trodde oss ha köpt, backade! De var utomlands när vi skrev på kontraktet så de skulle göra det i torsdags när de kommit hem igen. Men då backade de, tyckte att vi gav ett för dåligt pris! Ve och fasa, vi var så arga, sen ledsna och besvikna, det var ju redan vårt hus! Men vi stod på oss för ett avtal är ett avtal men den kvällen hade vi inget hus längre... På fredag morgon känns det fortfarande jobbigt och Pasi smsar mäklaren och erbjuder lite mer pengar, men trodde inte säljaren skulle acceptera det heller, men det gjorde de! Så då fick vi huset igen! Och nu har alla skrivit på! Vi är så glada!

Idag har vi varit ute mest hela dagen. Ossian har lite svårt att hålla sig i skuggan under parasollet, tycker det är bökigt att röra sig så han vill helst vara inne. Han har börjat resa sig upp mot saker och i fredags såg Pasi hur han "råkade" resa sig rakt upp utan att hålla sig i nåt, jisses! Längtar inte riktigt tills han lär sig gå, då kommer vi inte hinna göra nånting här hemma. Alma har lekt med sin kompis Vilma idag, först hemma hos henne och sen en stund här. De har så jättekul ihop! Vad k
länge barnen är uppe nu när det är så ljust ute, Alma la sig 21, Ossian 20.30... Blir ju ingen kväll kvar för mig att sitta här framför datorn och greja. Måste börja med inbjudningskorten också!
Nu ska jag duscha av mig all lort från trädgården, det var där vi fick städa idag...
Många Kramar!

2 kommentarer:

  1. hej var tvungen att testa så ddet gick idag. det är krångligt att lämna kommentar på din blogg. testa att byta profil eller ändra nått ïnställningarna.
    för på min kan man ju välja anonym om man inte har blogg. det kan man ju inte här. och jag måste vara inloggad för att lämna. men men jag förstår att du har en del annat att pyssla med nu i dagarna. men spännande vaa? när får ni tillgång till huset? för det stog tomt va?
    tittade på hemnet.se på erat nuvarnade hus. WOW fina bilder han tagit. och snacka om att dom vet vilka vinklar dom ska ta ifrån! så nu fick jag ju se både Ossians rum-jättefrächt! och nya badrummet-läckert!!
    jösses Ossian börjar bli stor, ja tänk när han kommer gå eller snarare springa fram... men då har ni stort hus ju.
    jag jobbar. filmkväll ikväll. 3 tv apparater står på med film och utanför spelar dom biljard, full fart med andra ord. jag har tagit en paus från att blåsa ballonger. en kollega fyller idag och imorgon fyller lollo giraff så jag pyntar miniland lite.
    men nu tror jag att jag har luft i lungorna igen...
    ha det gott
    kram

    SvaraRadera