söndag 5 april 2009

hej igen!

Nu var det längesen jag bloggade! Mina barn sliter ut mig! :) Nejdå, inte riktigt men det är verkligen fullt upp, längtar inte till den dag som Ossian lär sig gå faktiskt... Just nu är han lagom snabb på rumpan. Här kommer några bilder på busungarna den senaste veckan! Ossian övar sig inför framtida konserter!
Ta kort på mig mamma! Ska söka jobb på renhållningsverket...

ÄGG!!



Visst är jag söööt..?


Mormor är så bra på att sticka, hon gör så många saker!
Nu har vi äntligen fått lite ordning på Ossian nya rum och inatt får han prova sova där, får vi se hur det går. Förhoppningsvis sover han hela natten men det blir nog som det brukar, han kommer till mamma vid 12 och sover gott resten av natten. Han älskar att vara på sitt rum och leka, och Alma också! Kom på idag att nu är det bäst man stänger grinden på övervåningen igen... Alma favoritställe just nu är återigen, sandlådan! Vi köpte ny fin sand till den i fredags, ser ut som en sandstrand. Igår var vi ute hela dagen, åt glass med grannbarnen och premiärcyklade på mammas cykel, vilken lycka för vår prinsessa!
Idag har vi varit vakna sen kl 5.15, så jag har varit på lagom gott humör... Så skönt när lugnet kommer när barnen har somnat. De är som sötast när de sover...
Ossian äter numera bara om han samtidigt får äta lite själv med händerna så får vi ha fantasi! Små kalla potatisbitar, broccoli, bröd men allra helst lite kokt ägg! Ikväll åt han säkert ett halvt ägg samtidigt som jag får vara med och peta in skedar med mat emellan, får han inget att peta med skriker han och vägrar äta! Vågar jag prova ge honom ärtor?
På tisdag ska vi på bvc på 8 månadersbesiktning... Hoppas han blir godkänd! :)
Jag vet att ni är flera inne och kollar på den här sidan, det är jag glad för. Men jag blir ännu gladare om ni kan tänka er att skaffa ett googlekonto så ni kan kommentera lite på sidan, det känns lite tråkigt att ge ut så mycket av oss utan att få lite respons...
Snart ses vi! KRAMAR!





3 kommentarer:

  1. Hej! Du får gärna spara kläder från Alma det blir vi så glada för! Alva var på sin BOEL idag som det så fint heter... Hon gick igenom den besiktningen också så det känns bra. Tänk att Almas mormor även stickade mössor till mig när jag var liten... KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag ska testa ägg till Alva snart.... jag blev inspirerad av att Ossian satt och åt så bra själv. Alva ska få testa macka idag första gången till mellanmål små små bitar då förstås.... KRAM

    SvaraRadera
  3. hej
    nu ska jag ta mej tid att skriva lite. först-wow så stor Ossian blivit. han är ju ingen bebis längre!! han är så söt när han äter. och jag anar att han inte är allergisk när jag ser att han äter ägg?
    kan du inte ta kort på ossians rum??
    jag hoppas jag kan få mej en dator hemma snart så jag kan skriva mera och kanske ge mej på att ringa via skype.
    nej nu ska jag kanske jobba lite. regn här just nu!
    KRAM
    saknar er!

    SvaraRadera