lördag 2 maj 2009

En tripp till storstaden!

Här mår jag som en prins! Tar mig ingenstans!
Härligt att äntligen kunna vara ute hela dagarna!

Första gången på säkert ett halvår jag fått Ossian att sova middag inomhus! Men vaknar man kl 5 så sover man gott igen vid 8....


Idag tog vi en tripp till Stockholm! Det var så längesen så vi passade på eftersom Pasi ändå skulle in till stan på konsert ikväll. Jag behövde köpa lite sommarkläder, så vi koncentrerade shoppingen till mig och tittade inte ens på barnkläder! Jag hittade ett par svarta skor, en röd-vitrandig klänning (!), ett linne och en blus men tyvärr inga byxor eller kjol som jag också var ute efter. Barnen var väldigt tålmodiga i sina vagnar, det fanns ju alldeles tillräckligt att titta på i alla fall!
I torsdags var vi på BVC och vägde Ossian. Han hade bara gått upp 90 g sen sist, ca en månad sen. Så vi fick faktist en läkartid på tisdag. Känns så konstigt för vi tycker nog att han äter helt ok. Visst, det är alltid lite trugande för att få honom att vilja äta och vi får luras lite men han äter ju! Kanske beror det på deras hårda magar, att varken Alma eller Ossian tömmer magen så ofta, då kanske man inte orkar äta så mycket som de borde. Om vi tänker på det så går ju inte Alma upp i vikt heller och är ofta lite trött och blek... Så nu har jag laxerat bägge barnen två dagar i rad och börjat ge dem lactulos igen, tycker ju inte det hjälpt förut men få prova igen. Hoppas att läkaren har nåt annat att komma med. Tyvärr har jag ju träffat denna läkare förut när Alma hade eksem, och han är inte vidare sympatisk eller tydlig om vi säger så...
Men samtidigt är ju Ossian så aktiv att han säkert bränner allt han äter. Imorse stod han med ena benet uppe på nedersta trappsteget så nu måste vi sätta upp grinden här nere igen! Alma brydde sig inte om trappan överhuvudtaget när hon var liten. Hon satt sin första sommar så snällt i skuggan under ett parasoll och lekte, Ossian sätter man ner på en filt, han är genast tre meter därifrån! Så olika det kan vara!
Igår var vi på tivoli i Märsta. Alma hade sett fram emot att åka karusell i två dagar men när vi kommer dit så vågar hon inte åka. Hon vill så gärna men törs inte. Till slut sa jag att nu ska du och jag åka karusell och vi åkte äppelmasken, kommer ni ihåg den som fanns på Mariebergsskogen? Alma tyckte det var jättekul med lite skräckblandad förtjusning.
Ska bli så kul att ni kommer Frida och Lydia! Vi längtar så! Ska vi kanske åka till Junibacken?
Många Kramar!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar