måndag 11 maj 2009

Vitsippor!

Alma älskar ju att plocka blommor, kommer med små buketter av maskrosor till oss! Men jag gillar inte att ta in maskrosor så idag cyklade vi till skogs och plockade vitsippor! De är nästan överblommade redan men söta ändå. Alma la sina sen i sin nya cykelkorg och trampade hem.


Ossian sover gott i sitt babyskydd. Hans kinder ser så runda ut så det känns konstigt att vi imorgon ska till barnläkarmottagningen för att kolla varför han inte går upp i vikt... Men självklart vill vi ju kolla så att det är inte är några fel! Men han rör sig verkligen hela tiden! Idag smet han ut på altanen när dörren stod öppen då Pasi grillade, får ha koll på honom hela tiden! En ny tand är på väg också, en framtand uppe. Blir hans tredje tand!
Jag kom äntligen ut på en promenad ikväll, har varit alldeles för lite motion på sistone! Har inte ens vågat åka och prova klänningar men nu måste jag ju ta tag i det!
Många Kramar!


2 kommentarer:

  1. åh så mysigt ni ser ut att ha det. ja verkar ju konstigt att han med såna kinder ska kolla varför han inte går upp i vikt... men läkaren vet ju förhoppningsvis sin sak. vad sa han?
    vad mysigt med vitsippor. sånt har man nästan glömt när jag varit här så länge.
    ikväll ska vi till min favvo restaurang. och vi blir 15-20 personer. kul.
    varför vill ni inte ha presentkort på älmhultaren? och vad är det för nått?
    nu måste jag jobba lite.
    kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Älmhultaren är ju IKEA, coh vi känner att det vore kul att ha möblemang eller prylar nån annanstans än därifrån...

    SvaraRadera