torsdag 18 juni 2009

Förkylning


Idag blir det några gamla bilder, har inte fotat något på ett par dagar. Alma ligger i soffan och har precis vaknat, hon är förkyld och hängig, ska kolla om hon har feber ocskå för hon är väldigt seg. Ossian är lika pigg som vanligt men blir säkert smittad snart. Bara för jag har tänkt tanken "oj, vad längesen det var som barnen var sjuka..." Jag har ju inte sagt det högt men bara tanken räckte tydligen...
Alma och jag tog en cykeltur på min cykel i förmiddags, var på torget och köpte jordgubbar. Så nu har jag för första gången bakat en cheesecake och haft jordgubbar i den. Den ska vi ha imorgon istället för jordgubbstårta, inte mer GI-vänligt men förhoppningsvis godare.
Imorgon blir det midsommarlunch med sill och lax och ägg, tänker faktiskt inte göra köttbullar och korv. Farmor kommer och morfar kommer, blir lugnt och städat och nubbe bara för morfar eftersom Pasi jobbar natt.
Ossian har fullt upp med att klänga på allt, fräser och spottar och brummar som bilar. Kan nu säga säkert att han faktiskt säger MAMMA och PAPPA! Låter: mämä och baba. Så gulligt! Han vill gå och hålla oss i händerna hela tiden, aj min rygg!
Nu ska jag gå och få liv i prinsessan så hon inte är vaken hela natten sen.
KRAMAR!

1 kommentar:

  1. hej
    låter lite som om ni vill höra mamma och pappa...hihi. men du har säkert rätt att det är er han kallar på. ja han börjar bli stor. snart 1år ju. hjälp vad tiden går fort!! jag är lite frustrerad här för jag tycker veckorna flyger iväg!!
    idag har jag fått gjort 2 saker som jag har skjutit upp länge- så det är jag nöjd över!
    jobbar nu. ska snart ta tag i att göra schemat för nästa vecka.
    kram

    SvaraRadera