torsdag 25 juni 2009

Härliga soldagar!

Playa Gnejsvägen! Cool pool va? Ossian älskar den, slänger sig i och är helt vild i den!
Alma gillar också poolen men det är inte som grannarnas riktiga pool... Vi har bara några centimeter vatten i bassängen så Ossian kan rumbla runt utan att hamna under vatten med näsan.

Sova lite middag under parasollet, ser så skönt ut!


Vattenlek med pappa. Det ska gå att greppa vattenstrålen!
Ja, vi njuter verkligen av det härliga sommarvädret, är ju ute hela dagarna! Ossian älsakr verkligen att vara ute i trädgården, smiter ut så fort vi öppnar en dörr. Men när det är riktigt varmt åt honom så kryper han in och leker lite i vardagsrummet, han är klok han... Vi förösker införa en ny sömnrutin för oss, han vaknar ju så förbannat tidigt! Nu har han dessutom sovot konstigt hela nätterna när han varit förkyld, han ska helst ligga på min mage och sova. Nu när han vaknar vid 4-5tiden är han hungrig och har jättesvårt att somna om men man ser att han är jättetrött så då blir det välling i spjälsängen (jag sitter brevid och halvsover när jag håller flaskan... ser framför mig hur jag somnar sittandes och faller i golvet med en duns!) och sen fasthållning och gråt tillsa han somanr om efter några minuter, sen ska han sova till 7-8 tiden som vanliga barn. Och på dagen får han bara sova middag en gång efter lunch, hopppas vi får in den rutinen nu för jag orkar inte gå upp vid 5 längre! Imorse funkade det jättebra, Ossian somande om vid halv 6, jag la mig igen, Alma kröp ner hos mig vid 7 och jag somnade om, Ossian vaknade 7.30 och då gick Alma in till honom och satt och lekte med honom så han var nöjd. Pasi och jag kunde ligga kvar ända till 7.50 och mysa!
På söndag kommer mamma, Lars och David hit. Så kul! Längtar tils ni kommer!
KRAMAR!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar