onsdag 1 juli 2009

Besök och flera steg!


Så här härligt hade vi det på stranden igår, tisdag. Mormor och Lars var här på besök några dagar och medans karlarna arbetade så satt vi på strande, badade och åt glass. 24 grd i vattnet gör ju att till och med jag och mormor tyckte det var skönt! På eftermiddagen återvände paret till Karlstad men vi har redan planerat in nästa dejt så då känns det lättare att skiljas åt.
Vid kl 21 igår kväll vaknade Ossian och hostade och väste, var hes och pep i rösten när han grät. Det lät jobbigt för honom att andas och jag ringde ju direkt till vårdguiden. Medan jag stod i telefonkö hade jag redan bestämt mig för att åka in med honom men ville bara få belägg för det och höra vart jag skulle åka. Hon sa att vi skulle först ta ut honom och sen åka till akuten, sagt och gjort. Jag och Ossian gjorde vårt första besök på en riktig akut, Astrid Lindgren på KS. De bekräftade min misstanke, falsk krupp, så min lille gosse fick andas in adrenalin i två omgångar hos en sköterska och sen skulle vi få träffa doktorn. Bar det att vi fick vänta i tre timmar innan vi fick träffa läkaren och då sa hon bara exakt samma sak som sköterskan hade berättat för mig tre timmar tidigare! Snacka om att ha väntat helt i onödan, vad sur jag blev! Så klockan 2.30 var vi hemma igen så idag är vi trötta! Risken finns ju dock att det kan bli likadant ikväll/inatt men måste jag åka in med honom igen så åker vi nog till Akkis i Uppsala istället, kanske går lite fortare där... Håller tummarna att vi slipper.
Idag har vi varit i Alsike på besök i vårt nya hus! Vi har nämligen nu fått nycklarna till vårt hus! Känns så overkligt att vi ska bo där! Men kul såklart! Träffade närmsta grannarna också och de verkar trevliga.
Ossian håller på att lära sig gå! Tre steg igår och sex steg idag som mest, men det går ju fortare att krypa!
KRAMAR!

3 kommentarer:

  1. Läskigt med falsk krupp.... Hoppas att det går bra i natt. Jag är rädd att Alva ska få det men det lär väl visa sig snart. Brukar ju vara runt 1 års tiden. Roligt med det nya huset! När går flytten? Alva går också lite och vi övar lite varje dag. KRAM

    SvaraRadera
  2. Stackars lilleman! Hoppas det går bra med han nu. Puh vad varmt å gött det är...fast inte lika skönt flytt-väder...hur känns det nu med nya villan!!? :) Kram kram!

    SvaraRadera
  3. hej härliga dagar ni har nu! njut så mycket ni kan!
    mamma ser pigg ut. och kortet på dej och Alma är så härligt!
    hur går det för Ossian? har han piggat på sej??
    fick du medicin att ha hemma nu då? minns att pontus hade några piller hemma om han skulle få anfall.
    jag jobbar idag. höll på att svettas ihjäl inatt. brukar inte vara besvärad. men vaknade flera gånger inatt av att jag var blöt i svett och allt klibbade. får sova närmare fläkten inatt.
    full fart här i miniland på förmiddagen. men nu är det snart lunch.
    när blir det flytt till nya huset nu då?
    kommer mamma upp och hjälper er med barnen när ni ska flytta?
    ha det gott

    SvaraRadera