söndag 26 juli 2009

1-årsdagen!







1-årsdagen är lite magisk tycker jag. Som mamma tänker jag mycket på de här dagarna för precis ett år sen. När vi blev skickade från mvc till förlossningen, hur dåligt jag faktiskt mådde, hur fort det gick sen, när vi låg på BB osv. Nu är han ju ingen bebis längre... Nu springer han omkring och är verkligen överallt, börjar säga ord: mamma, pappa, vovvov... Ska äta själv, hämtar skorna när han vill gå ut, går till stolen när han vill äta... Ett kompetent barn och ingen bebis längre. Det är lite sorgligt att bebistiden går så fort men jag tycker också det är väldigt skönt, faktiskt, att ha gjort den tiden nu.
Vi hade ett litet barnkalas för Ossian, han tyckte det var jättekul när vi sjöng för honom och han petade jordgubbar från tårtan och åt. Alla fina paket brydde han sig inte så mycket om att öppna, det fick Alma göra istället. Men bilarna som låg i gillade han mycket! Men Almas dockvagn är också popluär just nu som ni ser!
Annars är våra dagar just fulla av organisering av hemmet, montering av nya garderober och underhållning av barn. Ossians favoritsysselsättning just nu är att vara ute och han skulle gärna va ute och leka med stenarna i grusgången från frukost till middag. Alma har blivit smittad av min förkylning och vill helst lyssna på sagoskiva eller se film eller plocka blåbär.
Imorgon ska vi till BVC och vaccinera Ossian om han inte vaknar imorgon och är sjuk han med..
Hörs snart igen, kramar!



1 kommentar:

  1. nu måste jag skriva nått här för jag tycker så mycket om alla bilder du lägger in!
    Jösses vad lik Alma är dej när hon har den klänningen på sej! mamma blev lite sentimental kan jag tro!!
    så Ossian går för fullt nu då?
    hur går det i nya huset? börjar ni komma iordning?
    vad gör ni med mamma och david då?
    är ni friska nu då?
    ta hand om er nu!
    kram

    SvaraRadera