tisdag 9 juni 2009

SEMESTER!

När syrran får glass får brorsan banan!
Vid poolkanten på Maddes hotell.

På mexikansk restaurang med jättegod mat, Pasi och jag gick tillbaka på hans födelsedag.


Alma och pappa bygger sandslott.




Ossian sover gott i svalkan från havsbrisen.
Nu är vi hemma igen efter vår härliga semester på Cypern. Flygresan var ok, enligt mig, tog ett par piller och försökte övertyga mig själv om att det var helt ofarligt att befinna sig högt ovan molnen. Alma såh på film och läste hela resan men Ossian hade det lite tråkigare, inte kul att sitta i knät i typ fem timmar...
Väl framme mötte MADDE upp på hotellet, åh vad vi hade längtat! Alma blev lite blyg en stund och gömde sig bakom mina ben, men det gick över fort. Sen hoppade barnen direkt i poolen och Alma stannade där tills vi åkte hem, ungefär.
Vi var på besök på Maddes hotell och Alma var med i miniklubb några gånger och lekte. Vi har varit på stranden, varit ute och ätit på restaurang varje kväll. Det var en härlig vecka, särskilt eftersom vi missade hela badandet förra sommaren när jag bara var stoor!
Sista morgonen på Cypern kom Madde till vårt hotell med färska frallor så åt vi frukost tillsammans. Sen mätte vi vårt midjemått och startade en tävling vem som får sitt mått att minska mest till midsommar, först och främst! Nån som vill hänga på? Så nu GIar jag igen, körde stenhårt en vecka innan Cypern men sen åt vi gott i en vecka...
Tack MADDE för en jättehärlig vecka på Cypern, vi saknar dig redan!
Roligt sagt av Alma idag 1: "Mamma, ska vi åka nånstans idag? (Nej, vadå, vill du det?) Ja, jag vill åka till Cypern!"
Roligt sagt av Alma idag 2: "Jag är så ömtålig. (Är du ömtålig? Hur är man då?) Då är jag jättejättejättearg."
Inspration till Madde: Dagens GI-meny: Frukost - omelett på två ägg, lite ost och korv med hög kötthalt. Lunch - Vitkålssallad, grönsallad, tomat, tonfisk, ett kokt ägg med lite majonäs. Mellanmål - lite fet yoghurt med nötter och solrosfrön. Middag - lax, grönsaker, fetaost.
Kramar!



1 kommentar:

  1. Gud så härligt ni ser ut att haft..... Drömmer mig också bort till sol och värme! Jag hänger på er utmaning så jag ska mäta mig och hänga på fram till midsommar. Jag skulle vilja veta lite mer om GI dock... har du några tips? Om du har tid och tips kan du väl ringa någon kväll? KRAM

    SvaraRadera