söndag 14 juni 2009

Vi har regnat inne...

Tack MORMOR för fina diademet! (men det klliar bakom öronen...)
När vi var på sommarfest på förskolan passade Ossian på att bajsa ner hela sig och i skötväskan fanns inget ombyte! Fick låna extrakläder från småbarnsavd. där vi hittade ett par vita strumpbyxor och en rosa t-shirt i stl 110 så så här fin blev vår lilla Ossian i klänning!

När man sitter still hos frisören får man en klubba efteråt! Se vad fin Alma är!


Mums med festis! Ossian verkar vara inne i nån tillväxtperiod, han äter allt med glädje! Idag fick vi dessutom jordgubbar av farmor, fest!



Den här helgen har det verkligen ÖST ner hela dagarna! Idag har det inte ens minskat till duggregn någon gång under dagen utan ÖST ner oavbrutet. Så vi bestämde redan i morse att idag går vi inte ut! Igår var Alma ute med an kompis en stund och Ossian fick prova den blöta gräsmattan en stund innan han skulle sova middag i vagnen, han hade inget emot det blöta. Idag åkte vi istället till Stinsen (köpcentrum i Sollentuna) för att jag skulle få komma ut och se lite andra vuxna människor. Pasi har ju jobbat i helgen och hur mycket jag än älskar mina barn så behöver jag lite andra intryck än vad två uttråkade barn ger mig... Så vi passade på att klippa Alma, funkar inte att spara ut när tofsar och spännen hela tiden ramlar ur, köpa regnjacka till Ossian så vi kan gå ut och leka - verkar ju som det kommer regna flera dagar... Jag hittade en kjol och ett par tygskor till mig på rea. Köpte gummistövlar till Ossian också men de är lite större så han ska kunna ha dem i höst när han kan gå ordentligt. Ja, idag tog Ossian faktiskt några små steg fram till mig helt på egen hand. Men de var små och snubblande så det dröjer nog ett tag till innan de riktiga första stegen kommer.


I fredags var vi och hälsade på Almas nya förskola i Knivsta. Den heter Verktygslådan och ligger väldigt nära vårt nya hus. Den verkade helt ok, lite för stora barngrupper tycker jag men det har alla förskolor i Knivsta, tyvärr. Ossian verkar också kunna få plats där i januari så det blir perfekt. Alma var väldigt nyfiken på nya förskolan, höll mig i handen hela tiden men drog mig runt för att titta överallt. Tror hon längtar till lite fler kompisar, har ju inte så många där hon går nu.


I torsdags hittade jag min brudklänning så nu behöver ni inte vara bekymrade för det längre!


Många Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar