torsdag 15 oktober 2009

När du får oväntat besök!

I tisdags fick vi en glad överaskning här hemma. En mormor! Pasi är borta hela veckan på kurs och då ville mormor rycka in som sällskap och hjälp i Backmans hus. Det var dock oväntat och när hon ringde i tisdags satt hon redan i bilen på väg hit! Vi blev så klart jätteglada och det var jättemysigt att ha mormor här i två dagar! Jag passade på att baka kanelbullar inför kommande 4-årskalas, sen var Alma och mormor hela eftermiddagen på badhuset och plaskade. Vi har också fått en försmak av snö de senaste dagarna, i onsdags morse vräkte det faktiskt ner!
Ossian på väg till förskolan för att hämta syster yster! Overallen var fortfarande blöt efter tvätten så det fick bli lager på lager...

På väg hem la vi kalasinbjudningar i två kompisars postlådor, spännande! Idag hade det varit fotografering på förskolan men då ingen hade informerat mig om detta så var inte Alma så stylad precis... typiskt! Hennes näsa har börjat rinna och hon känns lite småvarm, säkert efter badhuset igår. Men jag hoppas det ger sig.
Imorgon kommer äntligen Pasi hem igen! Sen i helgen kommer morfar med Maddes gamla säng som Alma ska få och så ska vi hämta hem våra nya köksmöbler! Kul kul!
Kramar!

3 kommentarer:

  1. Vilka goda bullar det ser ut att vara. Vi får ta en tur upp till er sen när Madde kommit hem så vi får träffas och barnen leka. Jag ringer strax efter 14.00 för vi ska bort vid 15.00 tiden så det blir bra. KRAM

    SvaraRadera
  2. wow vad gott det ser ut med bullar!!! det vattnas i munnen på mej!!
    vad kul att mamma kom på ett spontan besök!
    Gud vilka snygga kläder Alma har på sej-eller mössan och jackan som jag kan se på bilden!

    men du Åsa, nu blir det förhoppningsvis bättre är Alma börjar gå alla dagar på förskolan. men att dom glömt informera dej om att dom skulle ta kort tyckte jag var DÅLIGT!! låter som om dom "glömmer bort" er för att ni är där så lite! och så ska det ju inte va!!
    och jag tänker på när jag var hos er och du sa till den fröken du lämnade till att vi var hemma om Alma inte orkade dagen. och så visar det sej att vikarien som var där när jag hämtade inte visste det.
    det låter lite slappt!!
    eller också är det bara jag som har hört bara dom dåliga sidorna.

    jag har haft 2 slappar dagar. men du är det 2 långa arbets dagar igen. men jag klagar inte.
    japp jag fyller på så mycket sol och värme som jag kan!!!
    nej dax att jobba lite.
    KRAM till er alla

    SvaraRadera
  3. jag gillar förresten namnet BACKMAN BLOGG!!

    nej dax för mat-storasyster/moster håller på att svälta ihjäl!

    KRAM

    SvaraRadera