måndag 12 oktober 2009

We are back!

Flera av er har frågat efter bilder på barnen på bloggen så nu är vi väl tillbaka då! Jag har ju återfått lite kvällstid efter bröllopet och lärt barnen somna lite tidigare på kvällen.
På bilden ovan är vi på promenad för att hämta Alma på förskolan och Ossian tycker det är jättekul att dyka ner i skogskanten.
Kan ni gissa vad Alma önskar sig i födelsedagspresent? Prinsessklänning! Här är vi och leker med Liv, Line och deras mamma Malin i Sigtuna. Liv och Alma leker alltid byta-kläderleken, det är jättekul!

Nöjd och glad igen efter 2 portioner middag med potatis, kyckling och gräddig sås! Innan var det inga glada miner...


Alma myser i soffan med nya böcker från biblioteket och gäspar med jämna mellanrum. En lång mysig dag med besök på öppna förskolan, bibblan och promenad och lek i snålblåsig nordanvind!
Alma gillade också ÖF, de har en jättemysig sångsamling med mycket rekvisita, play-dohlera och fika. Ossian älskar alla bilar och duplot, har lite svårare att sitta still på sångsamlingen och rymmer helst därifrån och tillbaka till lekrummet.
Igår var jag och Alma på tjej-shoppingdag. Vi shoppade vinterskor och nya "gummikläder" (didriksson) till Alma. Vi åt lunch på McD och där frågar jag henne om hon är glad, "jaa, men jag är lite ledsen. För jag längtar lite efter Madde." Säger hon då, tur att du snart kommer hem Moster!
KRAM PÅ ER ALLA!


2 kommentarer:

  1. Välkomna tillbaka! Super kul att ha er back in bloggen! Tack för senast! Är ni hemma imorgon kanske vi kan höras per telefon. Tisdag är ju min hemma dag så jag och Alva är hemma då. KRAM Cissa

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅhhhh vad kul att ni är tillbaka! och nu får du faktiskt blogga i allafall 4 veckor till!!
    kul att se bilder och höra vad ni gör på dagarna!
    jag ska också bli duktigare att uppdatera.
    tisdag idag. nu vecka och nu dax för välkomst möte.
    alma och jag ska mysa en massa i november!
    KRAM till henne och er alla

    SvaraRadera