fredag 6 mars 2009

Fredagsbusn




Idag har Ossian och jag varit på långpromenad med Magdalena och 6 veckor unga Milla. Vi gick runt halva Sigtuna kändes det som. Kikade in i lokalen som vi funderar på att hyra till bröllopsfesten för att se efter så att den verkligen funkar. Jag har tur som känner en utbildad inrednigsarkitekt som hjälper till med inspiration och som direkt ser möjligheterna! Sen blev vi lite frusna så vi värmde oss med lite varm choklad på vägen hemåt, så försvann det nyttiga med promenaden... Men gott var det. Alma var under tiden och tvättade bilen med pappa, hon hade varit jättebra med svampen.


Idag har Ossian börjat äta igen med stor aptit, men han är så sur när vi ska äta. Sitter helst och skrik-gråter under tiden men kan ändå gapa stort när skeden kommer så det är inte för att han inte vill ha. Konstig kille! Däremot hade han lös mage idag igen (stenhård igår) så nu måste jag väl tro att det är tänderna.


Alma lekte med sin nya kompis Liv i lekparken på eftermiddagen och hade jättekul, blev bjuden på varm choklad och bulle, mysigt. Så blev det kvällsbad för båda knoddarna innan de somnade gott. Jag och min kära syster tillbringade fredagskvällen ihop per telefon, mysigt!

1 kommentar: