tisdag 3 mars 2009

Läkare med noll koll!





Bajs bajs bajs... Ossian fortfarande diarré imorse och på uppmaning från vårdguiden skulle han idag behöva ett läkarbesök eftersom bajset vid två tillfällen varit grönt sa de att det kunde vara infektion. Drar iväg båda barnen in och ut ur bilen, trötta och sura, för att träffa en läkare som har absolut noll koll på små barn. Påstår att bajset kanske är grönt för att han kanske har ätit spenat? (När jag redan sagt flera gånger att han inte ätit mat på flera dagar, särskilt inte spenat!) Tycker att jag ska ge honom ex. maizenakräm med honung (!) i, vatten med mjölk och kanelstång eller anis i! Vad är det för humbug? Tror hon att jag ska få i honom det? Tyckte inte jag skulle ge honom smör och rapsolja kunde man väl inte ge så små barn? Hon var inte klok, lita inte på henne alls. Gick till apoteket och köpte vätskeersättning, sen åkte vi hem och åt kall Sempergröt på burk och blåbärspuré. Litar mer på min magkänsla vad som kommer att funka.

Alma ska inatt prova att sova utan blöja, blöjan har varit torr flera nätter och inatt kom hon in till mig och sa att hon var kissnödig! Så kissade hon och sen gick hon tillbaka till sin säng och somnade! Oväntat! Jag har preppat sängen med plast underlakanet såklart, en olycka får inte störa min skönhetssömn mer än nödvändigt. På fotot på henne kan ni se hennes stora härliga ego, "ta kort på bara mig!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar