torsdag 26 mars 2009

Under bordet!

Nu var det längesen jag bloggade! Men jag har lidit stor brist på energi hela den här veckan, men det har inte mina barn. Ossian har varit vaken och ledsen två gånger per natt, två låånga gånger per natt... Verkar som han har haft ont i magen och sen har kommit lite diarre. Tror det är nya tänder som spökar. Alma har drömt lite och ropat på mamma mitt i allt också så hela nätterna har för mig gått ut på att få andra att sova eller att inte bli väckta, gäsp! Igår la jag mig med barnen kl 20 och Ossian har sluppit magknip så idag känns det bättre.
Ossian hasar fram i full fart nu och leker så det gäller att städa golven, han hittar allt och tar upp i munnen, inte alltid så fräscht... Alma hjälper till att hålla koll på honom och jag uppmuntrar henne att skvallra för mig om han gör nåt konstigt, då jag hoppas att hon komer ropa på mig om han tar nåt farligt i munnen. Är rädd att han ska sätta i halsen eller bita i nån sladd. Alla Almas smågrejer är nu på hennes rum och hon verkar förstå att det är viktigt.
Den här veckan har Alma sovit lite middag på förskolan igen och det har varit en helt ny tjej att hämta hem, glad och pigg! Gör nog sitt till också att det är soligt och ljust ute så vi kan vara ute även på eftermiddagarna.
Idag ska vi börja med att bada allihopa, sen måste vi iväg och handla mat och blöjor. I eftermiddag ska vi hälsa på Edit, Elma och deras mamma Beata som har flyttat till Uppsala. Hoppas de är friska idag, förra veckan blev de sjuka... Imorgon är Pasi ledig så då ska vi åka till Uppsala och gå på stan tänkte vi, shoppa!!
Många kramar från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar