tisdag 17 mars 2009

Ossian läser tidningen, är nu den bästa leksaken i huset! Fullt av bus i en sån liten krabat men han har inte riktigt kommit på hur man ålar eller kryper, hasar runt så fint på ändan.
Alma på gymnastiken i lördags. Men denna gång räckte inte energin till hela timmen, så vi gick hem tidigare. För lite sömn och för lite mat, då orkar man inte gympa. Vi gick hem och åt lunch, Alma åt 3 portioner, sen var hon gladare och lite piggare och vi kunde gå på kalas.

Alma leker i lekparken med Vilma och Ossian tittar på! Tycker om att få sitta upp i vagnen och se sig omkring, längtar till våren så han inte behöver sitta så nedbäddad under filtar. Men vad svårt det är att hitta en snygg och bra jacka till en liten pöjk!


Nya gummistövlar! Fötterna har vuxt, nu är hon i stl 25! Hon har gått runt i dem inomhus i två dagar och lekt att det regnat men imorse äntligen var det regningt och varmt ute så idag fick hon ha dem ute. Plaskade i alla vattenpölar på väg till förskolan, jättelycklig! Madde, ser du att byxorna hon har på bilden är från dig för typ 2 år sen. Det är stl 18-24 mån på dem men det är först nu de passar, prinsessjeans, enligt Alma.
Jag var inte lika lyrisk över plaskvädret men gick ändå en låång promenad på förmiddagen. Konstigt nog börjar jag känna av mina foglossningar igen, har ont i bäckenbenet vissa dagar, usch, inte bra!
Nu ska jag kika på blocket efter en sängram till Almas säng, ska fixa i orning hennes rum tänkte jag, så det blir lite ordning och reda!
Kramar på Er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar